Tuesday, May 27, 2008

eBay oh eBay...

sabtu yg lepas, bersamaan 24hb, kira2 jam 10 pg, setelah mkn spagetti yg dimasak oleh housemate2 aku yg hensem2 belaka, aku mengadap laptop Acer Aspire 5550 aku dgn penuh kasih sayang... dgn keadaan mamai dan tidak menentu, dgn keadaan kenyang dan senang hati, aku membuka laman web eBay Australia... men'search'ing phone sony ericsson ats sebab ngade2, saje2, xde mende nk wt (padahal byk jek keje nk kene wt, huhu)... tiba2......

pam~!! dgn penuh mamai dan serabut, terpandang SONY ERICSSON W850I MOBILE PHONE LATEST APPLICATIONZ.... tgk harga $8.30... pelik gk, nape murah... lalu, tgn yg gatal ini, sesedap hati mengelik BID, dan meletakkn jumlah $10... huhu.... dlm ati, mcm xcaye je nih... xper la, bid jek, nnt mesti ade org outbid aku... aku pn sj2 jek nk bid, bkn nk bli pon.... huahuahua (dgn nada ganaz~!!)

pastuh, akibat kekenyangan td, aku pn tidor la..... bgn2 jek, tgk2 dpt email... die ckp ""Congratulations on winning this item! The next step is to pay the seller"" terkejut berok la... xpasal2 menang bid... huhu.. ble bc2 blk, rupe2nye itu hanyalah phone application sahaja.. waaaaaaaaaaaaaa~!!!!!!

kalo korg tgk, tu die jual henset ke application..???? huhu.. aku bc SONY ERICSSON W850I MOBILE PHONE WITH LATEST APPLICATIONZ.... mamai la katekn.. huhuhu... so tepakse la bli, sbb da menang..... dlm $17 lebih kot aku kene bayar campur shipping cost skali..... aku pn ckp la kt faisal, roomate aku... dan die bgtau 1 umah... abes sume gelak kt aku..... malu giler~!!!!!

itu lah serba sedikit pengalaman yg plg menyakitkn hati sepanjang berurusan dgn ebay... huhuhu... so, pengajarannye, jgn la terburu2 dlm membuat sesuatu keputusan... sebaiknya, perlulah diteliti, diperhati dan dihalusi sedalam2nya sblm membuat keputusan..... dan plg penting, jgn wt keputusan dlm keadaan 'weng' ataupn mamai ataupn separuh sedar ataupn whatever la perkataan yg same maksud dgnnye... huhuhu

sesungguhnya, ini adalah ujian Allah terhadap aku ats kecuaian aku sendiri, sama ade aku tahan atau pn tidak... insyaAllah, mungkin ada hikmah disebalik semua ini, mudah2an aku tergolong dlm golongan org yg bersabar.... amiin =)

Sesungguhnya Aku memberi balasan kepada mereka di hari ini, kerana kesabaran mereka; sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang menang
[ Al Mu'minuun : 111 ]





4 comments:

Dr Nizam Zakaria said...

phone application tu ape?
borang memohon beli handphone ke?

ihsan_huhu said...

haih budak medic 5th yr nih

phone application=applicasi henpon la..

gle sungguh loser sekali membid sebegitu... wahuahauhauhau!

Anonymous said...

salam

saja ja nak crta pngalaman..kalau kat ebay 2,sbnrnya leh je kansel kalau xnak beli or tersalah bid...or even saja mmg bid then xnk beli..cuma kena inform kat seller la..nnt dia akan sendkan steps dia..tp simple je step 2 pun..just say agree xnak cntnue that transaction..i`allah akan terkensellah nant=)

Anonymous said...

aaa... betul.. tak semestinye kene beli kalau dah menang bid... ana selalunye kenselkan.. keh3...